22 February 2011

Sudirman Dalam Kenangan

Hari ni 22 Februari 2011, genaplah 19 tahun penghibur prolifik tanahair Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad pergi meninggalkan semua peminat muzik. Bagi yang benar-benar mengenali atau sekadar menyanjung lagu-lagu dan kerja seni Allahyarham, legasi dan peninggalannya akan tetap mekar pada hati kita semua. Negara kita  telah kehilangan anak seni yang mempunyai bakat yang luar biasa ini pada usianya yang ke37 tahun. Bagi saya secara peribadinya, beliau merupakan salah seorang ikon musik yang menjadi kebanggaan saya selain dari Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.

Anak seni yang pernah dinobatkan sebagai Penghibur Terbaik Asia ini sememangnya sangat berbeza dengan penyanyi-penyanyi yang ada sekarang ini. Allahyarham berada di kelasnya yang tersendiri. Nyanyiannya menusuk kalbu, lahir dari dalam jiwa dan penuh dengan penghayatan. Bagi saya beliau penyanyi yang tiada galang gantinya. Walau pun beliau telah lama meninggalkan kita, namum lagu2 nyanyian beliau tetap malar segar menghiasa kehidupan kita. 

Serba sedikit biodata Allahyarham Sudirman Haji Arshad. Dan marilah kita sama2 mendoakan  semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al- Fatihah.



0 comments:

 

Copyright Maksuee 2008 ~ 2014 | Designed by Rinda's Template | Inspired by Ipiet Template