06 January 2014

Online Shopping

Assalammualaikum,
Dalam zaman IT ni dimana semua perkara boleh dilakukan dengan hanya menekan satu butang saja. Sekarang ni nak membeli belah pun orang lagi suka buat atas talian je... Maksue jugak tidak terkecuali. Semenjak dua menjak ni menjadi2 pulak keinginan nak shopping online ni. Lebih2 lagi harga yang ditawarkan secara online lebih murah jika dibanding dengan harga di kedai untuk produk yang sama.

Tapi dalam keghairahan membeli belah atau online shopping ni kena hati2 skit ye, jangan sampai tertipu. Sebaiknya kalau nak juga online shopping ni, pastikan kita beli dari penjual yang memang dah terbukti baik urusniaganya. Dan seeloknya online shopping dibuat dari laman web yang memang terbukti laman web yang sah dan dapat review yang elok dari pembeli sebelumnya.

Maksue tgh tunggu barang jugak ni hasil dari online shopping tempohari. Awal2 tahun dah gigih membeli belah. Tapi Maksue bukan shopping ikut nafsu ye... Maksue shopping barang yang Maksue memang perlu. Ni ler barang yang Maksue dok tunggu2 ni. Harap esok sampai ler tu. Baru tadi pun shoppingnye... tapi tadi dapat email dah kata barang dah dipos. Memang excellent ler service dia. Byk kali dah shopping kat situ. Later Maksue cerita ye....

Ni ler barang2 yg Maksue dok tunggu2 tu.... harap barang yang sampai sama macam yg di publish kat web tu :)

Ni Maksue beli laptop backpack. Ada diskaun 31% ni. Beg ni Maksue beli dari lazada.com.my. Satu yang Maksue suka beli dekat Lazada ni selain ada diskuan best2, kita diberi pilihan cash on delivery. Sevice dia pun cepat. Order hari ni esok barang sampai. Dah banyak kali jugak beli barang dari Lazada ni.



Ni powerbank yang memang dah lama sangat nak beli. Ni pun ada diskaun 20.1%. Hahaha boleh pulak ada 1 kat belakang tu. Kenapa le tak buat 21% terus. Ni Maksue beli dari superbuy.my. Maksue suka beli dekat website ni sebab memang jual yang original saja. Mungkin agak mahal dibanding dengan website lain yang penting barang yang sampai originalkan. Apa2 masalah boleh claim warranty.

kalau korang selalu online shopping kat mana?

0 comments:

 

Copyright Maksuee 2008 ~ 2014 | Designed by Rinda's Template | Inspired by Ipiet Template